Este important sa fii informata. In ziua de astazi este multa informatie si cei puternici stiu sa o foloseasca.
A lucra cu banca este o chestiune nu numai de decizie, dar este si o necesitate, mai ales atunci cand vrei sa dezvolti abilitati antreprenoriale si sa salvezi timp.
Sa exploram cateva optiuni.
1. Cum alegi o banca, pe ce criterii?
Alegerea bancii cu care sa lucrezi este foarte importanta. Iti sugeram cateva criterii care sa te ajute sa faci alegerea cea mai potrivita pentru tine. Totusi, este bine sa nu te limitezi doar la aceste criterii, ci sa iti faci propria lista de criterii care sa te ajute sa iei decizia potrivita.
Posibile criterii:
- Nivelul comisioanelor in functie de serviciile oferite
- Apropierea de casa
- Multitudinea de servicii
- Credibilitatea bancii
- Implicarea bancii si personalului bancii in actiuni de responsabilitate sociala
- Implicarea bancii in activitati de sponsorizare, donatii, implicarea in cauze sociale importante pentru tine si cei apropiati tie
- Avantajele pe care banca le ofera la pachetele de servicii. Este important sa alegi nu numai dupa avantajele oferite la unul dintre serviciile bancii, ci in functie de pachetele pe care banca le ofera.
Iata un exemplu de pachet in care si tu poti sa fii implicata alaturi de banca intr-o cauza importanta!
Avem si cateva avantaje cand alegem pachete de produse si servicii financiare:
Flexibilitate. Iti alegi ce produse doresti sa incluzi in pachet, in functie de nevoile si prioritatile tale.
Economie de timp. Scapi de stat la cozi la lumina, telefon, cablu sau la ghiseul bancar pentru ca pachetul de produse si servicii iti da posibilitatea sa-ti administrezi singur banii oricand vrei tu, avand la dispozitie multiple posibilitati:
- la Bancomat: retragi bani din cont, iti platesti facturile, iti incarci cartela prepay, iti verifici soldul si poti inclusiv sa vezi lista ultimelor operatiuni. Vrei sa-ti schimbi PIN-ul? Nici o problema, apesi doua taste la bancomat si s-a rezolvat!
- la Non Stop Banking: poti plati facturi cu 0 lei comision la o multime de furnizori de utilitati (telefon, cablu, lumina etc.). In plus poti sa depui sau sa retragi bani, fie ca ai nevoie de lei sau de valuta (USD si EUR). Vrei sa economisesti? Poti sa constitui singur un depozit conform nevoilor tale. Poti accesa si serviciul Online Banking. Practic poti face toate operatiunile intr-un singur loc, la orice ora doresti.
- Prin Online Banking: platesti facturi, transferi bani intre conturile tale sau ale altor clienti, constitui depozite, iti generezi un istoric de tranzactii sau faci schimburi valutare.
- Prin SMS Banking: poti fi anuntata printr-un SMS cand faci plati (sau cand face sotul plati cu cardul suplimentar), cand primesti salariul si ti se aminteste cat ai de platit la cardul de credit.
- Prin Direct Debit: uita de grija platii facturilor in fiecare luna. Banca isi aminteste pentru tine si ti le plateste direct din cont!
- Prin Telephone Service: nu ai chef sa mergi la Non Stop Banking ? Nici o problema, se rezolva cu un singur telefon! Poti plati facturile sau sa transferi bani si sa constitui depozite.
- Economie de bani. Ai pachet, poti avea automat reducere la costul produselor incluse. In plus, la mojoritatea bancilor, ai parte de reduceri si super beneficii, ca de exemplu:
- Platile prin Online Banking pot fi reduse si cu 50% fata de cele din sucursale
- La unele banci, plata facturilor poate fi efectuata la bancomat, sau prin Non Stop Banking si Online Banking
- Pleci in concediu? Iti poti atasa cardul la un cont in EUR sau USD fara niciun cost suplimentar. Cand te intorci, pui cardul la loc pe contul de RON
- Accesibilitate . Ai acces la bani la orice ora prin intermediul cardului de debit, care te ajuta in orice situatie: fie ca esti la cumparaturi, fie ca vrei sa cumperi ceva pe internet sau sa faci o rezervare pentru vacanta. Iar daca iti trebuie si ceva bani de buzunar iti poti retrage de la orice bancomat din tara sau strainatate, 24 ore din 24 si 7 zile din 7.
2. Online Banking
Ce este Online Banking?
…..o aplicatie web care permite clientilor (persoane fizice si juridice) unei banci sa efectueze operatiuni bancare si sa vizualizeze conturile de pe orice calculator/telefon conectat la Internet.
Dezavantaje:este necesar sa ai un computer sau un telefon mobil care sa aiba aplicatii specifice.
Sunt cateva cerinte care sa ne ajute sa folosim computerul sau smart phone-urile atunci cand folosim Online Banking.
Un exemplu de cerinte poate fi acesta:
Pentru a opera cu succes aplicaĊ£ia, sistemul utilizatorului trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinĊ£e:
- Un calculator /telefon cu acces la internet;
- Browsere suportate:
- Internet Explorer Version 7 sau mai nou
- Opera Version 10 sau mai nou
- Firefox Version 3 sau mai nou
- Google Chrome Version 9 sau mai nou
- Safari Version 5 sau mai nou
- Un monitor care sa suporte rezolutie minima de 800*600 pixeli
Avantajele folosirii acestei metode de lucru cu banca sunt:
- Economie de timp - prin Online Banking, banca este mereu deschisa clientilor, chiar din confortul biroului. Seviciul este activ permanent, scutindu-va pe voi de grija orarului de la ghiseele bancii. Accesati de la distanta si la orice ora Online Banking, beneficiind simultan de asistenta tehnica profesionala prin telefon, e-mail sau mesaje online.
- Economie de bani – tarife mai mici la operatiuni inter-bancare in raport cu cele efectuate la ghiseele bancii si operatiuni intra-bancare gratuite
- Mai mult timp la dispozitia clientului- orele limita de procesare tranzactii sunt prelungite prin Online Banking fata de casieria sucursalelor
- Acces facil si mobilitate – serviciul poate fi folosit non – stop direct de pe computer sau telefon, indiferent unde va aflati, atat timp cat exista conexiune la internet
- Plata rapida a utilitatilor – achitarea rapida si la timp a facturilor lunare catre furnizorii de servicii (electricitate, gaz, telefonie, asigurare, rate leasing, cablu TV etc) fara cozi, trafic, penalitati pentru intarziere, sau costuri suplimentare
- Suport si informare – control permanent asupra contului, verificare permanenta asupra cheltuielilor si asistenta tehnica prin telefon, e-mail sau mesaje online. Stiti in orice moment unde si pe ce ati cheltuit banii vostri; in plus, puteti proteja mediul inconjurator daca decideti sa pastrati aceste informatii in format electronic, fara sa mai tipariti extrasul de cont.
Ce putem face prin Online Banking?
Sistemul ne ofera o multime de posibilitati. Studiind cu atentie, puteti sa alegeti banca si in functie de ce anume operatiuni puteti face prin Online Banking.
Cel mai adesea, operatiunile care se pot face prin Online Banking 24 de ore din 24, 7 zile din 7, sunt urmatoarele:
- plati in lei catre furnizori de servicii (facturi de electricitate, gaz, telefonie, rate leasing , cablu TV etc.)
- plati in valuta si schimburi valutare
- verificarea soldului si a tranzactiilor de pe conturi
- consultarea tranzactiilor rezervate pe card
- consultarea extraselor de cont pentru posesorii de card de credit
- transferuri interne intre conturile aceluiasi client
- efectuarea de plati in RON si in valuta programate pentru o anumita data
- constituirea si anularea depozitelor la termen
- consultarea dobanzilor si a ratelor de schimb valutar
- comunicarea interactiva cu banca prin mesaje online
- plati in lei si in valuta, intra- si inter- bancare, incluzand si Trezoreria
- autorizari Direct Debit
- activarea serviciului Info SMS (notificari pe telefonul mobil privind activitatea pe conturile clientului)
- rambursare anticipata a creditelor in derulare etc.