Scoala mamelor

Acest website este cofinantat din Fondul Social European
prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Investeste in oameni!

Ajutorul pentru rezolvarea temelor

Sfaturi pentru parinti

Modalităţile în care ne ajutăm copilul la lecţii pot fi constructive pentru copil sau pot fi o sursă de stres atât pentru noi, cât şi pentru el. Modalităţile ideale se înscriu în categoria comunicării asertive, în a-l lăsa să rezolve temele aşa cum crede de cuviinţă, pentru că el ştie cum a spus „Doamna” la şcoală, şi apoi găsite părţile bune ale temei şi lăudate, observate greşelile şi explicate, dar tot el să le rezolve mai departe, fără a impune o rezolvare pe care el să nu o interiorizeze, să nu o înţeleagă.

De multe ori e de preferat să plece cu tema greşită decât să-i oferim o rezolvare a noastră, a părinţilor, pentru că la şcoală, în partea de verificare a temelor, el îşi va da seama singur de cele greşite. 

Temele se rezolvă în orarul optim, între 9-11 dimineaţa sau 15-19, şi nu după ora 22 când părintele se întoarce de la serviciu, pentru că este eliminată posibilitatea unei comunicări asertive, cu înclinaţie pe agresivitate.

În cazul în care părintele nu are timp suficient pentru temele copilului, este de preferat să-l responsabilizeze pe acesta, să-l înveţe să şi le facă şi să şi le verifice singur, încurajându-l şi apreciindu-l pentru progresele realizate de unul singur. 

De fiecare dată când se găseşte timp, părinţii trebuie să observe caietele de teme şi să facă aprecieri asupra lor, pentru că aceste caiete reprezintă activitatea principală a copilului, pe care el simte nevoia s-o valorizeze pentru a se motiva mai departe în îndeplinirea sarcinilor şcolare.

 

Sprijinul acordat de părinţi copiilor pentru rezolvarea temelor acasă se poate manifesta în multiple planuri.

Exemple:

– părintele se va interesa de cât de încărcată este tema pe care copilul o are de rezolvat în ziua respectivă şi va evita suprasolicitarea lui prin cererea de a se ocupa şi de probleme familiale;

– părintele îl va ajuta pe copil să-şi planifice timpul şi să-şi facă un program oferindu-i diverse recompense pentru respectarea acestuia (de exemplu, o oră de plimbare etc.);

– părintele îi va crea copilului o ambianţă plăcută, propice concentrării necesare rezolvării temelor pentru acasă şi asigurării randamentului maxim (un spaţiu de lucru adecvat, linişte etc.). 

Este important ca fiecare părinte să ştie că pentru fiecare copil în parte condiţiile care asigură randamentul maxim în procesul de învăţare sunt individualizate. De aceea, este bine ca părinţii să urmărească progresele înregistrate de copil şi să adapteze sprijinul acordat în funcţie de nevoile acestuia.

 

Sursa: Unicef

Comentarii

Nu exista nici un comentariu

Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invita sa vizitati www.fonduri-eu.ro

Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatioru pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a guvernului Romaniei.

Termenii si conditiile pentru accesarea, vizionarea si folosirea acestui site le puteti gasi aici